Pożyczki społecznościowe

Pożyczki społecznościowe – nowa alternatywa dla tradycyjnego sposobu finansowania.

Pożyczki społecznościowe to stosunkowo nowa idea, jednak o ogromnym potencjale wzrostu. Cała zachodnia Europa szybko przekonała się do tego sposobu finansowania i postrzega go jako tańszą alternatywę dla sektora bankowego.  Rada Federal Financial Institutions Examination Council udostępniła dane, z których wynika, że w latach 2008-2009 liczba udzielonych pożyczek małym przedsiębiorcom przez banki spadła o więcej niż 60%. W Polsce funkcjonuje już prawie 3 mln przedsiębiorstw. Większość z nich to małe firmy jedno- lub dwuosobowe, a część z nich już czerpie źródła finansowania z platform social lending. Jeśli trend okaże się podobny jak w USA, to w ciągu 2-3 lat pożyczki społecznościowe powinny stanowić około 70% wszystkich zaciągniętych pożyczek średnioterminowych.

Pożyczki społecznościowe wydają się być idealnym połączeniem zalet chwilówek i pożyczek bankowych. Przy czym są wolne od horrendalnych odsetek i opłat. Platformy oferujące pożyczki społecznościowe w Polsce są wykorzystywane głównie przez 25-35 latków. To świadomi konsumenci lub właściciele małych firm, którzy doceniają w pożyczkach P2P:

  • Dostępność. Pożyczki udzielane są bez pośrednictwa banku przez Internet. Pożyczkobiorca nie musi nawet opuszczać swojego mieszkania.
  • Brak zbędnych formalności. Kredyt społecznościowy nie wymaga masy wypełnionych dokumentów. To społeczność pożyczkodawców ocenia, czy pożyczy pieniądze, czy nie. Wystarczy odpowiedzieć na klika pytań i gotówka już czeka.
  • Mały koszt. Sposób działania platform social lendingowych nie wymaga utrzymywania biurowców oraz rzeszy bankierów. Odsetki są nawet znacząco niższe, niż te proponowane przez bank.
  • Brak ukrytych opłat. Każda pożyczka jest udzielana na ściśle określonych zasadach.

Social lending to forma kredytowania pozbawiona ukrytych opłat oraz gigantycznych odsetek. Oprocentowanie wynosi maksymalnie 16-18 procent, a pożyczkobiorcy z najlepszą reputacją mogą liczyć no ofertę w granicach 5-8 proc. Segment klientów wskazuje, że tę formę uzyskiwania kredytu wybierają konsumenci doświadczeni i świadomi. Zarówno kredytobiorca, jak i kredytodawca są częścią rewolucji w segmencie finansów, jaka przebiega dziś na naszych oczach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *